Körkérdés
Jelen helyzetben könnyű volt kitalálni, hogy milyen kérdésekkel forduljunk az iskola diákjaihoz:
- kérdés: Hogy tetszik a digitális oktatás? Mi a véleményed róla?
- kérdés: Hogyan változtatta meg a karantén a mindennapjaidat?
Harmati Csenge, 8.n:
- Pozitív és negatív véleményem is van róla, mert ez nem egy megszokott helyzet. A pozitívum, hogy a magam idejét én osztom be, és valamennyivel több időm jut pihenni. A negatívum az, hogy számomra fontos emberekkel nehezebb megteremteni a kapcsolatot.
- A családommal sokkal több időt vagyok együtt, köztük az egyetemista testvéreimmel is, ami furcsa, mert ők a tanulás miatt általában Budapesten szoktak lenni. Az nem változott semmit, hogy korán kelek. Szerintem mindenki napjai nagyban megváltoztak, de ha kibírjuk akkor más világmeglátással fogunk szemlélni mindent.
Máté Jázmin, 8.n:
- Szerintem az oktatás elmegy. Pozitív dolog benne például az, hogy jobban be tudom osztani az időmet, negatív viszont az, hogy a tanárok sok házit adnak fel rövid határidővel, egyedül pedig kicsit nehezebb megtanulni mindent.
- Nekem személy szerint annyira nem változtatta meg. Ugyanakkor kelek, megcsinálok ugyanúgy mindent, maximum annyi, hogy így jut időm olyan dolgokra is, amikre eddig nem volt.
Habuczki Márk, 11.c:
- Véleményem szerint sokkal kényelmesebb, mint rendesen iskolába járni, és az időmet is lényegesen jobban be tudom osztani.
- Azon kívül, hogy nem mehetek dolgozni, nem változott túl sokat a napirendem.
Egy tizenkettedikes:
- Számomra elég komfortos, hogy az elektronikus eszközökön keresztül is tudok tanulni, órákon részt venni. Nem igényli az iskolába bejárást, ezért több a szabadidőm is. Így végzősként viszont nem túl szerencsés, mert érettségire készülünk, nagy részben ismétlünk, amit így online nehezebb, mint az iskolában.
- Sok minden megváltozott. A karantén előtt volt egy napi rutinom, amit a karantén teljesen felborított. Nem találkozhattam az osztálytársaimmal, barátaimmal. Ez azért volt rossz, mert a szürke hétköznapokban ők azok, akik motiválnak. Sokkal nehezebben megy így a tanulás, érettségire való készülés, mert nem tudtam mikor találkozhatunk újra, és nem volt motivációm sem. Most viszont, hamarosan vége a karanténnak, ez pedig sok motivációt adott, mert azt jelenti, hamarosan, korlátok nélkül találkozhatok azokkal, akik színesebbé teszik hétköznapjaimat.
Sirankó Zsófia, 9.n:
- Nincs különösebben problémám vele. Néha sok az anyag, de egyébként minden tanár normálisan adagolja nekünk a tanulnivalókat. Persze jobb lenne az iskolapadban ülni, de így is van pár tanár, aki hangosan tartja az órát, ami szerintem nagy segítség.
- Igazából sokkal több időm lett más dolgokra. Általában délután kettőig vagy háromig végzek a feladataimmal, aztán pedig azt csinálok, amit szeretnék. A hobbimat szoktam csinálni: filmezni vagy sorozatozni, de néha csak pihenek egy jót. Jó dolog a karantén, de hiányoznak a régi mindennapok.
Szlobodics Eszter, 5.n:
- Nekem sokkal jobban tetszik, mint az ez előtt lévő rendszer. Sokkal átláthatóbb és esetleg hatékonyabb lehet a tanulás, ha saját magunknak osztjuk be az időnket.
- A karantén rám pozitív hatással volt. Több időm van azokkal foglalkozni, akiket szeretek. Sokkal tudatosabb és kipihentebb lettem az utóbbi időben. Illetve kevesebb a stresszhelyzet, aminek nagyon örülök.
Szabó Kendra Lara, 8.n