Körkérdés

 

 


 

 

Jelen helyzetben könnyű volt kitalálni, hogy milyen kérdésekkel forduljunk az iskola diákjaihoz:

  1. kérdés: Hogy tetszik a digitális oktatás? Mi a véleményed róla?
  2. kérdés: Hogyan változtatta meg a karantén a mindennapjaidat?

 

Harmati Csenge, 8.n:

  1. Pozitív és negatív véleményem is van róla, mert ez nem egy megszokott helyzet. A pozitívum, hogy a magam idejét én osztom be, és valamennyivel több időm jut pihenni. A negatívum az, hogy számomra fontos emberekkel nehezebb megteremteni a kapcsolatot.
  2. A családommal sokkal több időt vagyok együtt, köztük az egyetemista testvéreimmel is, ami furcsa, mert ők a tanulás miatt általában Budapesten szoktak lenni. Az nem változott semmit, hogy korán kelek. Szerintem mindenki napjai nagyban megváltoztak, de ha kibírjuk akkor más világmeglátással fogunk szemlélni mindent.

Máté Jázmin, 8.n:

  1. Szerintem az oktatás elmegy. Pozitív dolog benne például az, hogy jobban be tudom osztani az időmet, negatív viszont az, hogy a tanárok sok házit adnak fel rövid határidővel, egyedül pedig kicsit nehezebb megtanulni mindent.
  2. Nekem személy szerint annyira nem változtatta meg. Ugyanakkor kelek, megcsinálok ugyanúgy mindent, maximum annyi, hogy így jut időm olyan dolgokra is, amikre eddig nem volt.

Habuczki Márk, 11.c:

  1. Véleményem szerint sokkal kényelmesebb, mint rendesen iskolába járni, és az időmet is lényegesen jobban be tudom osztani.
  2. Azon kívül, hogy nem mehetek dolgozni, nem változott túl sokat a napirendem.

Egy tizenkettedikes:

  1. Számomra elég komfortos, hogy az elektronikus eszközökön keresztül is tudok tanulni, órákon részt venni. Nem igényli az iskolába bejárást, ezért több a szabadidőm is. Így végzősként viszont nem túl szerencsés, mert érettségire készülünk, nagy részben ismétlünk, amit így online nehezebb, mint az iskolában.
  2. Sok minden megváltozott. A karantén előtt volt egy napi rutinom, amit a karantén teljesen felborított. Nem találkozhattam az osztálytársaimmal, barátaimmal. Ez azért volt rossz, mert a szürke hétköznapokban ők azok, akik motiválnak. Sokkal nehezebben megy így a tanulás, érettségire való készülés, mert nem tudtam mikor találkozhatunk újra, és nem volt motivációm sem. Most viszont, hamarosan vége a karanténnak, ez pedig sok motivációt adott, mert azt jelenti, hamarosan, korlátok nélkül találkozhatok azokkal, akik színesebbé teszik hétköznapjaimat.

Sirankó Zsófia, 9.n:

  1. Nincs különösebben problémám vele. Néha sok az anyag, de egyébként minden tanár normálisan adagolja nekünk a tanulnivalókat. Persze jobb lenne az iskolapadban ülni, de így is van pár tanár, aki hangosan tartja az órát, ami szerintem nagy segítség.
  2. Igazából sokkal több időm lett más dolgokra. Általában délután kettőig vagy háromig végzek a feladataimmal, aztán pedig azt csinálok, amit szeretnék. A hobbimat szoktam csinálni: filmezni vagy sorozatozni, de néha csak pihenek egy jót. Jó dolog a karantén, de hiányoznak a régi mindennapok.

Szlobodics Eszter, 5.n:

  1. Nekem sokkal jobban tetszik, mint az ez előtt lévő rendszer. Sokkal átláthatóbb és esetleg hatékonyabb lehet a tanulás, ha saját magunknak osztjuk be az időnket.
  2. A karantén rám pozitív hatással volt. Több időm van azokkal foglalkozni, akiket szeretek. Sokkal tudatosabb és kipihentebb lettem az utóbbi időben. Illetve kevesebb a stresszhelyzet, aminek nagyon örülök.

 

Szabó Kendra Lara, 8.n