Számtalan színes program gazdagította a diákhetet
A diákhét keretében az idei tanévben is rendkívül aktív diákigazgató-választási kampány részesei lehettek gimnazista diákjaink. A három jelölt: Lódri Gergő 12.a, Kalocsa Levente 12.b, Futó Dániel 12.n osztályos diákok és a mögöttük álló lelkes csapatok a szavazatok megszerzése érdekében sokféle eszközt bevetettek a hét folyamán. A szavazók szimpátiáját sütivásár, vattacukor készítés, csokipénz és boci vadászat, Kubu-pong szervezéssel, popcornos mozihangulat megteremtésével, kisállatsimogató, játékos vetélkedők, jósda létrehozásával, flashmob, valamint a fenntarthatóság jegyében szervezett turkáló kezdeményezéssel igyekeztek többek közt elnyerni. Nagy sikert aratott az udvarra szervezett vadnyugatos kalandpark a rodeó bikával, a magasból repülőről kidobott cukorkák vadászata, és nagyon kedves ötlet volt a kisgimnazisták menzai felszolgálása. Ötletekben, ígéretekben sem szűkölködött a kampány, programjuk kifejtésére a szerdai nap reggelén megrendezett nyilvános vita nyújtott fórumot. Az iskola folyosóit látványos molinókkal, plakátokkal árasztották el a jelöltek, akik a virtuális térben is aktív kampányba kezdtek, a győzelem érdekében létrehozott csatornáikon népszerűsítették programjaikat. A választási küzdelemből végül hatalmas előnnyel Futó Dániel és a 12.n osztály csapata került ki győztesen. Így látványos bevonulásukkal ők nyithatták meg az április 28-ra szervezett diáknapot. Az igazgatói megbízás jelképes átvételét követően a diákigazgató gratulált a másik két jelöltnek, köszönetet mondott a rá szavazóknak, az őt támogatóknak és átadta az „Év tanára”-díjat Gyeneiné Rada Beáta tanárnőnek, valamint Kőváriné Misky Éva tanárnőnek, aki a tanított diákok számának arányában kapta a legtöbb szavazatot. Ezt követően kezdetét vette az országok bemutatását célzó projekt verseny, melynek során valamennyi osztály a világ egy-egy általa választott nemzetének kultúrájába, történelmébe, gasztronómiájába, mindennapjaiba kalauzolta el a hozzájuk betérőket. A bemutatók végeztével az osztályok országismereti teszten mérhették le a nap során szerzett, illetve elmélyült ismereteiket. A projekt versenyt a kisgimnazistáknál az 5.n osztály nyerte meg Ausztria bemutatásával. A 9-12. évfolyamosok mezőnyében Jordánia bemutatását tartotta legtartalmasabbnak a zsűri, így a 12.a osztály örülhetett a torta jutalomnak. A 11.b osztály Mexikóba kalauzolta el a látogatókat nagy sikerrel, második helyezettek lettek. A 10.a-sok Egyiptom világát idézték meg, mellyel harmadik helyet érdemeltek ki. Az országismereti tesztben a kisgimisek közt a 7.n, a felsőbb éveseknél a 10.n bizonyult a legügyesebbnek, egy-egy tortát nyertek. A második helyezett 11.n csapata, valamint a bronzérmes 11.a osztály csokoládé jutalomban részesült. A diáknapon játszották le a Tavaszi Focikupa döntő mérkőzéseit is. A kisgimnazisták közt az első helyért járó kupát és a focilabdát a 7.n osztály csapat szerezte meg. Második lett a 6.n, harmadik helyen végzett a 8.n és negyedik helyezést ért el az 5.n gárdája. A felsőbb évfolyamosok mezőnyében a 12.a osztály csapata győzedelmeskedett, így hozzájuk került a kupa és az édességcsomag. Másodikak lettek a 11.a-sok, harmadik helyen végeztek a 11.b-sek, és a negyedik helyet a 10.a osztály együttese szerezte meg. A mérkőzéseket a torna szervezője, Tancsa Norbert tanár úr vezette le. Hálás köszönetünket fejezzük ki Bánfai Jánosnak, aki a kupákat ajánlotta fel az eseményre! A díjátadón az iskolavezetés mellett Bayerle Luca DÖK-elnök gratulált a csapatok képviselőinek. A mozgalmas napot az osztályok közös főzéssel zárták. A természettudományos munkaközösség által előkészített tűzrakó helyek hamar benépesültek. A gimnázium udvarán igazi fesztivál hangulatban telt a délután: zeneszó és jóízű beszélgetések mellett készültek az ételek. A valódi közösségi élményt adó program során az ebéd elkészültéig az érdeklődők a focimérkőzések mellett röplabdameccseken is szurkolhattak, melyen a végzős diákok kihívója a tanári kar csapata volt.