Tartalom

Kellemes kikapcsolódást kíván a szerkesztőség!

Linkek

IV. évfolyam 1. szám

III. évfolyam 3. szám

III. évfolyam 2. szám

III. évfolyam 1. szám

II. évfolyam 4. szám

II. évfolyam 3. szám

II. évfolyam 2. szám

II. évfolyam 1. szám

I. évfolyam 4. szám

I. évfolyam 3. szám

I. évfolyam 2. szám

I. évfolyam 1. szám

Az Illyés Gyula Gimnázium honlapja

 

Oldallátogatottság számláló:

Merre tovább?
Interjú Szenyéri Viktóriával

 

 


 

 

 

Ha képes az ember úgy tanulni, dolgozni, és tenni a céljaiért, hogy nemcsak a rövid távú terveit nézi, hanem hosszabb távon is mérlegel, akkor képes arra, hogy az álmait megvalósítsa. Szerintem ez a siker záloga napjainkban.

Röviden mesélj magadról? Mikor végeztél a gimiben? Milyen tagozaton?
Most melyik egyetem melyik szakán tanulsz?
2016-ban végeztem a gimiben, nyolcosztályos gimnáziumba jártam. Ezután a Corvinus Egyetemre mentem nemzetközi gazdálkodás szakra, itt volt a legmagasabb a ponthatár. Igazából semmit nem tudtam erről a szakról és magáról az egyetemről, de úgy gondoltam, hogy azzal a ponttal, amivel akkor rendelkeztem, bármilyen szakra bejuthatok. Továbbá úgy gondoltam, hogy mivel ennek van a legmagasabb felvételi pontja, ezért lehet, hogy ez lesz a legnívósabb, és ezért erre esett a választásom.


Milyen megmérettetések várnak még rád az egyetem elvégzéséig és azután?
Igazából szerintem a nehezén már túl vagyok. Januárban fogok diplomázni, és addig igazán egy két tárgyam van, amit teljesítenem kell, de ahogy azokat nézem, már nem a legnehezebb matekos tárgyak, nem a legtöbb beadandóval rendelkező tárgyak. Most az a legnehezebb, hogy egy jó munkahelyet találjak szeptembertől. Jelenleg is dolgozom, de szeretnék egy másikat keresni. Továbbá ki kell találnom milyen mesterképzést szeretnék elvégezni, és hol.


Miért döntöttél emellett a szak mellett? (Mi motivált? Mi vonzott ide?)
Sok minden alternatíva volt, ami végül is kizárásra került, mint az orvosi, a mérnöki, és az egyéb bölcsészettudományi karok, és akkor így esett a választásom először a gazdálkodástudományi témák felé. Valamint ekkor döntöttem el, hogy mindenképpen Pestre szeretnék menni.


Mit tettél annak érdekében, hogy felvegyenek?
Matek fakultációra jártam mindig is, illetve emelt szinten vittem a németet. Ebből le is tettem a középfokú nyelvvizsgát a tizedik év elején, majd pedig az angolt tizenkettedik év elején. A nyolcosztályos tagozaton ezekből eleve magasabb volt az óraszámom, de még külön tanárokhoz is jártam, illetve otthon önállóan nagyon sokat készültem rájuk. Végül is a gimi végére mindkét nyelvből felsőfokú nyelvvizsgáig is eljutottam. Tizenegyedikes koromban részt vettem a történelem OKTV versenyen, ahol tizedik lettem. Ezzel az eredménnyel száz pontot kaptam, így nem kellett vinnem sem az angol, sem a német emelt szintű érettségimet az egyetemre.


Milyenek a tapasztalataid? Milyen az iskolád most? Jól érzed magad?
Jól érzem, nem bántam meg ezt a döntést, de ott tapasztalja meg az ember, amiről középiskolában nem is álmodik igazán, hogy milyen az egyetemi oktatási rendszer. Magadnak kell határidőket szabni, magadnak tanulsz, problémákra egyedül kell megoldást találnod.
Elenged a középiskola, elmúlik a biztos védő háló, ami akkor természetes volt, amit sokszor gátként, kötöttségként éltünk meg. Ez fog igazán a legtöbb egyetemistának hiányozni szerintem.


Hasznát veszed a nyelvtudásodnak?
Mindenképpen. Már voltam Erasmus ösztöndíjjal Németországban, és ott a németet és az angolt kellett erőltetni. A nyelvtudás természetesen nagyon fontos és nemcsak ezen a szakon. Manapság nyelvtudás nélkül nem lehet megélni.


Melyik a legnehezebb tantárgyad?
Jelenleg nincsenek nehéz tárgyaim. Korábban voltak, egészen a harmadik fél évemig, addig nagyon sok pénzügyi, számviteli, matematikai tantárgyaim voltak, amelyek sok számítást, gyakorlást, tanulást igényeltek, ezek igazán nehezek voltak. Most inkább feladat jellegű óráim vannak, sok a beadandó, sok a prezentáció, csoportmunka, ezek viszont teljesíthetők.


Kiknek ajánlanád ezt az egyetemet/ezt a kart/ezt a szakot?
Aki egyelőre nem tudja 18 évesen, hogy mit szeretne, de nagyjából ezen a gazdasági pályán képzeli el magát, annak ajánlom, mert ezzel nyer három olyan évet, amikor még el tudja dönteni, hogy mit szeretne pontosabban. Illetve kap egy olyan szélesebb spektrumbővítést a gondolkodásában, amit bármelyik másik szaknál tud kamatoztatni.


Milyen sűrű a napirended? Milyen kötelezettségeid vannak?
Szakkollégista vagyok, ezenkívül még sok mást csinálok, például versenyeket, publikációkat, cikkírást. Már elkezdtem dolgozni is. Gyakorlatilag reggel hat órakor indul a nap, és általában éjfélnél előbb nem ér véget. Nem panaszkodom, de a szabadidő az kevesebb, de az is van, csak meg kell találni az arányokat.


Milyen egyéb tapasztalatokat adott az Erasmus program a nyelvtudáson kívül?
Az Erasmus lehetőségével éltem, de igazából egy másik ösztöndíjjal kerültem kapcsolatba, ami végül is finanszírozta a kiutazásomat, ez a Campus Mundi ösztöndíj. Egy félévet töltöttem Németországban. Ezalatt az idő alatt rengeteget lehet tanulni, fejlődni, kikapcsolódni, szórakozni, ezt itthon nem lehet megtapasztalni.


Milyen szakmai ösztöndíjak vannak, amelyeket nem a szociális alapon biztosítanak?
Nagyon sokféle áll a diákok rendelkezésére, ezeknek viszont két feltétele van. Egyrészt a jó tanulmányi átlag, másrészről fontosak a különböző plusz tevékenységek, versenyeredmények, konferenciákon való részvétel, diákszervezeti munkák. Létezik a köztársasági ösztöndíj, de ezt csak nagyon kis százaléka kapja meg mindig az egyetemistáknak. Szerencsére ezt már sikerült kétszer elnyernem. A gazdálkodástudományi szakon van még a nemzeti kiválósági ösztöndíj program, amelyet a Magyar Nemzeti Bank támogat. Ennek a célja, hogy támogassa a fiatalok kutatási tevékenységét, s ezt is sikerült kiérdemelnem.


Utólag mit tartasz a dombóvári gimnázium legnagyobb erényének?
Nagyon mélyen tanultunk egyes tárgyakat, ami sok esteben nagyon jó, mert a későbbiekben sok mindent lehet rá építeni. Szerintem a gimi erős a történelem, matematika és a magyar oktatásában. Ezek mind egy jó alapot adtak az egyetemhez. Rengeteg versenyre van lehetőség, ezek iránt nagyon lelkesek a tanárok, és sokat segítenek a felkészülés során is.


Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Idén nyertem el a OTDK első helyet Közgazdaságtudományi szakon, turizmusi szekción belül, aminek keretében a 2017-es FINA vizes világbajnokságot és az önkéntesek szerepét vizsgáltam Budapest turizmusa kapcsán. Ebben a témában írtam meg a dolgozatomat. Először jól kellett szerepelni a Corvinuson, az ottani helyi egyetemi fordulóban, amiben a harmadik helyezést értem el, és ezzel kvalifikáltam magam az egy évvel később megrendezésre kerülő országos fordulóba. Mindez nagyon sok időt és munkát igényelt. Az OTDK egyetemisták OKTV-je, az egyik legrangosabb verseny, nagy presztízzsel és értékkel rendelkezik tudományos berkekben belül.


Köszönöm az interjút, sok sikert kívánok céljaid elérése érdekében!


Szenyéri Gabriella, 12.N