Tanárportré: Szollárné Rákosfalvi Erika

 

 

    


Tanárportré: Szollárné Rákosfalvi Erika, fejlesztőpedagógus tanárnő

    • Miért ezt a pályát választotta? Mit szeret a legjobban benne? Mik a nehézségei?
    • Mindig szorosan kötődött az életemhez az iskola. Szeretem a gyerekeket, a nyüzsgést, a zsibongást. Világéletemben tanárnak készültem, sosem gondolkodtam másban. Örömmel tölt el, ha segíthetek a fiataloknak, hogy előrébb jussanak a tanulmányaikban, felszínre hozhassam erősségeiket, utat mutathassak nekik. Örömmel tölt el a velük való foglalkozás. Ma már egyáltalán nem könnyű tanárnak lenni, hiszen egyre nagyobb akadályok gördülhetnek elénk a munkák során. Az iskolai légkörre, a fegyelmezésre rendkívül kedvezőtlenül hat a bűnözés, a laza erkölcs, az időnként megnyilvánuló szülői közöny. Megszokott a lázadó viselkedés is. A legkülönbözőbb helyzetekben találkozhatok a gyerekekkel, melynek során döntéseimet személyiségem határozza meg, hiszen viselkedésünket is nagymértékben befolyásolja neveltetésünk, s az életünk során felhalmozott tapasztalataik. Úgy érzem van egy különös kötődésem a gyerekekhez, ez által könnyen kommunikálok velük, hamar elfogadnak.

    • Mióta foglalkozik diákokkal?
    • Huszonkét éve foglalkozom gyerekekkel, öröm látni őket fejlődni, felnőni, a társadalom hasznosabb, hozzáértőbb tagjává válni.

    • Mi a véleménye a gimnázium tanulóiról, hozzáállásukról?
    • A gimnáziumi tanítás az életemben a „ nyugalom szigetét „ jelenti. Amint belépek az iskola kapuján, megnyugvással tölt el a légkör, a gyerekek pozitív hozzáállása, tiszteletteljes magatartása, személyiségük sokszínűsége. Árad belőlük a figyelmesség, a tudatosság, a tenni akarás, a lelki kiegyensúlyozottság. Minden alkalommal feltöltődöm, pozitív megerősítést kapok arról, hogy van értelme a munkámnak, a befektetett energiának.

    • Milyen problémákkal fordulhatnak magához a diákok?
    • A „problémák”, feladatok széles spektrumával találhatom szemben magam minden nap. Kértek segítséget már napi feladatokhoz, szóbeli tananyag elsajátításához, érettségi feladatok gyakorlásához is. Úgy gondolom a fejlesztésen kívül, ha bizalommal fordulnak felém, minden felmerülő kérdésre, hiányosságra, feladatra megoldást találhatunk közösen.

    1

    • Hogyan telik el egy fejlesztő óra?
    • A fejlesztő órák 5-10 fős csoportokban folynak, hisz e mellett még nagyon sok délutáni elfoglaltság hárul a gyerekekre Az óra elején tájékozódom a napjuk felől, hogyan érezték magukat, feleltek vagy írtak-e valamiből. Igyekszem az órákat színesebbé, változatosabbá tenni azáltal, hogy nem kimondottan csak feladatlapokat oldunk meg, hanem játékokkal, fejtörőkkel, rejtvényekkel próbálom a figyelmüket az óra elején lekötni, hogy a későbbiekben már koncentráltabban összpontosítsanak a tanulási nehézségekből adódó hiányosságaikra. Az órák célja az is, hogy a gyerekek a feladatok  elsajátításán keresztül magabiztosabbak, bátrabbak, közlékenyebbek legyenek, képessé váljanak véleményüket, megoldásaikat felvázolni a többiek előtt, vitába szálljanak az igazukért. Sokat beszélgetünk, véleményt, magyarázatot alkotunk, hogy fejlődjön az önbizalmuk, énképük. Remélem sikerrel!!